Kyllähän se heti aamusta "pomossa" näkyi, että töihin se on menossa. Nousi vaivalloisesti ja vitkutteli lähtiessään, kunnes olikin sitten taas tulenpalava kiire. Nyt sanoi, että huomenna ei ole varaa myöhästellä. Katsotaan, miten käy, kun ei sillä näköjään ole mitään aikomusta ruveta ajoissa nukkumaan. Aikoo mennä telkkarin eteen ja katsoa ainakin yhden jakson stargatea. Minä en ota vastuuta sen huomisesta. Jos joku haluaa toimia tyhmästi niin ihan rauhassa.

1304622419_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Minä en toimi tyhmästi vaikka työnkin heinää. Kasvikset ovat terveellisiä. Olen sen usein lukenut "pomon" lehdistä, joissa puhutaan paljon terveellisestä ruoasta ja elämäntavoista. Taitaa vain ottaa "pomoa" päähän, kun ei itse kykene niitä ohjeita noudattamaan ja minä taas toimin juuri niin kuin pitää.

1304622742_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mentiin koulutukseen ja matkalla otettiin päivän lintukuva, varis tällä kertaa. Varisten ajelu ei ole ollenkaan niin kiehtovaa kuin lokkien. Varikset vain vähän siirtyvät, kun tietävät, etten saa niitä kuitenkaan kiinni. Tylsiä otuksia.

Koulutuksessa tehtiin niitä samoja vanhoja juttuja. Ope sanoi, että minä liikun välillä hyvin kauniisti. Miksen liikkuisi. Kyllä minä nuo hommat osaan. Perusravia siinä "pomon" vierellä. Ja välillä paikallaan seisomista. Tänään satsattiin enemmän sellaiseen kuin "pöytä". Piti opetella seisomaan metallilevyllä. Kotiläksyksi saatiin avainsanojen opettelua, kun ensi viikolla on vika tunti. No, "pomohan" tietenkin heti kotiintultua aloitti ne avainsanat. Otti minusta kiinni, sanoi "pöytä", nosti pöydälle, antoi namun ja nosti alas. Pari kertaa tätä toisti ja minä tietenkin hiffasin, mistä on kyse. Hyppäsin sitten itse siihen keittiönpöydälle, että "pomo" voi sen namunsa antaa. Ajattelin, että voin minä hyppiä pöydälle ja alas pitempäänkin, mutta se ei nyt sitten sopinutkaan. Jostain syystä homman täytyy toimia niin, että "pomo" nostaa minut siihen. Tuo "pomo" on kyllä niin outo, niin outo.

1304622368_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Naapuritalossa oli taas jotain authässäkkää käynnissä. Sitä kävin pitempäänkin katselemassa parvekkeelta. "Pomo" ei siellä kauaa jaksanut kameroineen olla. Rupesi palelemaan. Ja täytyy myöntää, että kyllä siellä aika vilpoista oli.