Aamulla heräsin viideltä. Alitajunta varmaan ajatteli, että maanantai ja työpäivä. Mutta minähän olen tämän viikon shoppailulomalla. Inhoan shoppailua, mutta joskus on pakko ostaa uutta vaatetusta. Olen aika haka löytämään kaikkea sellaista, mitä voisin muille ostaa. Mutta nyt on tiukka päätös. Ihan vain itselle. Katsotaan, miten selviän tästä viikosta. Onneksi on normaalia lyhyempi viikko.

Mûmakilla on tänään synttärit, joten otettiin heti aamutuimaan jokunen poseerauskuva ulkona.

1261978767_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

1261978463_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Siitäpä sitten selkeninkin shoppailemaan heti aamusta. Eilisen takin ostin. Se, minkä sitten loppujen lopuksi olin ajatellut ostaa, oli tietenkin mennyt, joten oli helppo niistä jäljellejääneistä ottaa se ainoa. Silmänisku Päivällä kävin kotona tankkaamassa itseni ja tyhjentämässä Mûmakin. Lunta sateli, välillä lähes vettä. Lämpöasteita pari.

Kolmelta taas jatkamaan kauppojen kiertämistä. Tapasin Jatan ja yhdessä osteltiin. Moneen kertaan sulkeuduin sovituskoppiin, mutta oikein mitään järkevää ei tarttunut käteen. Yhdet aika epäkelvot housut ostin, kun pakko on oikeasti jotain housujakin löytää käytettäväksi. Yksi takki vaati päästä mukaan, vaikka ei oikein ole sellainen, mitä tarvitsisin eikä edes kovin halpa. Mutta se oli niin mieleinen, että se vain oli pakko ostaa. Ja vielä kruunuksi yksi aivan ihana kesäpusero. Että ei hullumpi päivä minun shoppailuiksi.

Jatta tuli meille koiraa moikkaamaan ja siinä vähän parannettiin maailmaa. Jatta lupasi lähteä minulle kaveriksi kuntosalille. Siitä tykkään. Olen niin huono itse mihinkään lähtemään, että kiva, kun on seuraa. Ja Mûmak myös tykkäsi.

1262033743_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Mûmak on täysin uuden ison nallen lumoissa tällä hetkellä. Entinen delfiinityttöystävä on täysin unohtunut. Hyvä niin. Minulla jo meinasi olla huono omatunto, kun heitin sen roskiin, enkä enää kymmenettä kertaa kursinut kokoon.