Tai ainakin piti olla tomera. Kyllä minä kaikenlaista pientä sain aikaan, mutta jotain jäi tekemättäkin. Vesijuoksu jäi väliin bussilakon takia. Töihin kävely jäi väliin räntäsateen vuoksi ja koska lakosta huolimatta työbussini liikkui ruuhka-aikoina. Siivous jäi kesken, koska kolautin otsani liesituulettimen kulmaan. Ei se kolautus haitannut, mutta kun veri alkoi virrata pitkin naamaa ja tippua puhtaille matoille ja koiran päälle ja pestäville lattioille, päätin, että jatkan siivousta huomenna. Mitätön haava, mutta paljon verta.

Jotain sentään sain tehdyksi. Párek antoi Mûmakille lahjaksi rahaa jostain syystä. Párek tietenkin kuvitteli, että Mûmak pääsee kauppaan itse valitsemaan, mitä haluaa kuten hän aina saa tehdä. Mutta eihän nyt sinne päinkään. Minä menin kauppaan ja päätin, mitä Mûmak haluaa. Kieli ulkona

1272570545_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Tuo ruuvi kierretään maahan keskelle kasvimaatani. Vaijeri kytketään ruuviin ja toinen pää Mûmakiin. Siinä saa sitten juosta, talloa istutuksia ja kaivaa kaiken juurineen maasta ihan rauhassa. Pysyy minun alueella, naapurit saa olla rauhassa ja minä voin puuhastella jotain muka puutarhanhoitoon liittyvää. Näin minä kuvittelen. Todellisuus nähdään kunhan tulee seuraava sadeton päivä. Tänään minä kuitenkin aion valvoa ja nauttia siitä, ettei veri enää vuoda ja että huomenna on loma.

Minähän olen oikeasti mummoutunut. Kun sitä verta tuli, eikä se meinannut loppua, soitin Antille ja pyysin häntä käyttämään koiraani, ja vielä laittamaan laastarin haavaan. Pitänee ruveta olemaan vähän varuillaan. Epäilyttävää tällainen avuttomuus ja saamattomuus. Mutta täytyy myöntää, että oli aika rentouttavaa vain maata tuijottamassa telkkaria muutama tunti ilman käsitöitä tai sitä, että olisin juossut mainoskatkoilla tekemässä jotain kotitöitä. Pitäisköhän hakata useammin päätänsä teräviin kulmiin. Kieli ulkona